Maas- en Niersbode 28 oktober 2003 (P Voss):

Schaakvereniging Gennep

Twee maal honderd procent

Na 6 ronden van de interne kompetitie van de schaakvereniging Gennep hebben Sacha Eganovic en John Rigters gezamenlijk de leiding genomen met een score van 6 punten uit 6 partijen. Terwijl Sacha afgelopen donderdag in clublokaal  “de witte Olifant” een makkelijke avond had tegen Max van der Kooi, had John z’n handen vol aan Ton Verwaaijen. Even leek het of Ton via een venijnige damezet met matdreiging zou kunnen afwikkelen naar een gunstig eindspel. Na de partij bleek echter dat John het allemaal gezien had en toch niet echt in gevaar was geweest.

Pierre Voss, Ronnie Rutten, Jos Rongen en Ron Beumer vormen de directe achtervolgers van het ongeslagen duo. Opvallend is tot nog toe het matige optreden van oudgedienden Piet Ermers en Ted Noij. Piet verloren zowel van Max van der Kooi als Ronnie Rutten . Ted Noij, vorig jaar nog glorieus derde, gunde z’n tegenstanders in vijf partijen reeds drie keer het volle punt. Ook donderdag stond hij in z’n partij tegen Harrie Huibers twijfelachtig. Een grotere routine en veel doorzettingsvermogen zorgden na ruim drie uren spelen toch nog voor z’n tweede overwinning van het seizoen.

Volgende week zaterdag start voor de SV Gennep de jaarlijkse Bonscompetitie. In de eerste ronde speelt met tegen het vorig jaar uit de eerste klasse gedegradeerde Helmond. Handhaving in de 2e klasse is het doel van het Gennepse achttal.

Uitslagen donderdag  23 oktober:T Verwaaijen – J Rigters 0 – 1; J Mooren – C Roland 1 – 0; H Huibers – Th Noij 0 – 1;R Rutten – H van IJzendoorn 1 – 0; M vd Kooi – S Eganovic 0 – 1; O Cwielog – P Voss 0 –1.