Maas- en Niersbode 20 januari 2004 (P Voss):

Schaakvereniging Gennep   Eganovic Rapid-kampioen

Sacha Eganovic mag zich in ieder geval voor een jaar Rapid kampioen van de Schaakvereniging Gennep noemen. Hij volgt Raymond Schreurs op die vorig seizoen de eerste officiële rapid-kampioen van de SV Gennep werd. Bij de rapid-schaak ligt het tempo op 25 minuten per speler per partij. Het is dus een tussenvorm tussen de normale competitiepartij met 2 uur per speler per partij en het snelschaken met 5 of 10 minuten per speler per partij. Dat Sacha niet alleen in het rapid-schaken een topper is bewijst hij door op dit moment ook in de onderlinge kompetitie van de vereniging aan de top te staan.

Eganovic verzamelde in 10 partijen, welke op 3 dinsdagen in december en januari werden gespeeld, 8 punten en dat was een half puntje meer dan vier spelers die gezamenlijk op de 2e plaats eindigden:Ted Noij, Piet Ermers, Ronnie Rutten en Pierre Voss.

Sacha had daarbij niet echt te klagen over geluk: zowel tegen Ronnie Rutten als Pierre Voss stond hij in een toreneindspel duidelijk op verlies maar wist op miraculeuze wijze toch nog met remise te ontsnappen. Maar ook in veel andere partijen werden hele en halve punten links en rechts weggeven. De constatering dat voor wat betreft Sacha het geluk aan de zijde van de sterkste was, is daarom de meest correcte. Geen van de andere spelers had meer recht op de eerste plaats.

In totaal deden 15 spelers mee aan deze competitie. Het vervolg van de einduitslag luidt:

5: M Stevens 5pnt; 6 en 7 H van IJzendoorn en J Rongen 4 pnt; 8 t/m 10: C Roland, W Vervoort en T Verwaaijen 3 pnt; 11 t/m 15: J Rigters, M vd Hoogen, H Huibers en J Mooren 2 pnt.