Maas- en Niersbode 26 september 2006

GELUKKIGE SCHAAKWINST EGANOVIC

Sasha Eganovic beleefde een gelukkige avond, afgelopen donderdag. Immers, tegenstander Piet Ermers had de winst op zijn punter, maar overzag in een open, aanvallende en winnende stelling de goede voortzetting, waardoor Sasha damewinst boekte tegen een toren en vervolgens de partij eenvoudig, maar gelukkig tot een goed einde bracht.

Nieuweling C.Drissen uit Siebengewald moest het opnemen tegen koploper Mark Stevens. De klasse van Mark was voldoende voor de winst, alhoewel Drissen vond redelijk goed partij te hebben geboden. René Kniest ondervond knap tegenspel van Wim Vervoort. Eerst in de kleine uurtjes wist hij een via een koningsaanval zijn tegenstander op de knieën te krijgen.

Sterk spel bleek Jos Rongen in zijn mars te hebben tegen Ted Noij. De partij ging lange tijd gelijk op. Ted investeerde erg veel tijd om een goed plan te vinden en dat bracht hem al in tijdnood bij de eerste tijdscontrole. Bij de tweede tijdscontrole ging het erop of eronder. Een aardige combinatie leverde hem een vrijpion op. Na scherp en snel spel bleek die voldoende voor een matzetting na promotie ervan. Pierre Voss revancheerde zich voor zijn nederlaag van vorige week door de toch sterke Otto Cwielong te verslaan.

De overige uitslagen waren: T.Verwaaijen-Huub van IJzendoorn 0-1; Marius van den Hoogen-Jan Mooren 1-0; R.Rutten-C.Roland 1-0; Een bye was er voor Max van der Kooi.