Maas- en Niersbode 22 november 2006

SV Gennep - HMC Calder 6 eindigt onbeslist

Op 11 november ontving Schaakvereniging Gennep HMC uit den Bosch. Omdat de bezoekers met slechts 7 spelers komen opdagen, geven zij de partij tegen Mark Stevens op, zodat Gennep met een 1-0 voorsprong aan deze wedstrijd begint. Op bord 1 wikkelt Sasha Eganovic razendsnel af naar een goed toreneindspel, maar door slordig spel verliest hij alsnog. De partij van Piet Ermers ziet er goed uit, hij komt met een pion voorsprong uit de opening. Actief spel van de tegenstander dwingt Piet alsnog de vlag te strijken. Ted Noij krijgt een prachtige stelling tegen een wat onnauwkeurige opstelling van zijn tegenstandster. Helaas weet Ted dit niet om te zetten in winst, maar is het juist zijn tegenstandster die de partij naar zich toe trekt. Ronnie Rutten weet ondertussen een sterke stelling op te bouwen, en trekt het punt zonder grote problemen naar zich toe. Ook Huub van IJzendoorn weet in het voordeel te komen, en heeft geen moeite om de partij te beslissen. In een spannende Siciliaanse partij weet Ron Beumer een kwaliteit te winnen. Zijn tegenstander dreigt middels een promotie nog roet in het eten te gooien, maar technisch goed spel van Ron voorkomt dit en de tegenstander ziet geen andere keus dan op te geven. Op het laatste bord weet Wim Vervoort een goede stelling om te zetten in pionwinst, maar helaas geeft Wim een volle toren weg, waardoor hij direct kan opgeven. De eindstand is daarom 4-4, net zoals in dezelfde wedstrijd in den Bosch vorig jaar.