Maas- en Niersbode 17september 2007

VERRASSENDE UITSLAGEN SCHAAKCOMPETITIE

In de eerste ronde van de competitie van Schaakvereniging Gennep leden de kampioenskandidaten al direct puntenverlies op. Zo moest Piet Ermers, tot grote verrassing van ieder, het punt laten aan Jan Mooren. Piet was bezig via een sterk bezet middenveld de partij naar een gunstig eindspel te loodsen. Maar Jan gaf niet op en via een aanval met zijn dame op wit’s toren en matdreiging ontstond zwaar materiaalverlies, waarna Piet de partij opgaf. Ted Noij had het betere van het spel. Marius van den Hoogen zag er geen heil meer in en offerde een paard voor aanval op de open te breken koningsstelling van Ted. Via een simpel koningzetje had Ted de partij in winst kunnen omzetten. Toen hij dit verzuimde was het te laat. Marius wist vervolgens een herhaling van zetten af te dwingen, waarna tot remise werd besloten. Wim Vervoort wist na een lange en verbeten strijd een remise te bereiken tegen Ronnie Rutten. De gedoodverfde winnaars Pierre Voss, Mark Stevens en Ron Beumer wonnen allen hun partij. Jos Rongen wist van de uit Bergen komende nieuweling Tom Buitelaar te winnen.