Maas- en Niersbode 10 april 2008

Schaakvereniging Gennep

VERRASSENDE SCHAAKZEGE CHRISTIAAN DRISSEN

Tijdens de 25e ronde van de onderlinge competitie van Schaakvereniging Gennep liet Christiaan Drissen zien dat hij zich steeds meer ontpopt als een schaker waar rekening mee gehouden moet worden. Zo moest Piet Ermers aan de sterker spelende Christiaan het punt laten. In de opening won Christiaan een pion, welke hij in de loop van de partij wist uit te breiden met nog een pion. Om dit in winst om te zetten moest hij het eindspel goed uitspelen, wat uiteindelijke lukte. Voor Piet was dit een forse aderlating, want hierdoor ontglipte hem een gedeelde tweede plaats. Deze bleef nu volledig in handen van Mark Stevens, die in zijn partij tegen Ronnie Rutten geen risico nam en tot een puntendeling kwam. Ted Noij kwam een snelle remise overeen met kampioen Pierre Voss. De strijd om de tweede en de derde prijs blijft daardoor spannend. Nog een verrassing viel te noteren, namelijk de mooie overwinning van Wim Vervoort op Jos Rongen, van wie het altijd moeilijk winnen is. Huub van IJzendoorn deed wat van hem mag worden verwacht en overmeesterde Ton Verwaaijen en Jan Mooren overrulede Clemens Roland.