Maas- en Niersbode 10 september 2008

Grote ledenwinst Schaakvereniging Gennep

Aanstaande donderdag start de schaakvereniging Gennep het nieuwe seizoen met de eerste ronde van de onderlinge competitie. In totaal zullen 27 ronden worden gespeeld. Eind april 2009 zal de nieuwe kampioen bekend zijn.

Maar liefst 8 nieuwe leden konden worden begroet tijdens de afgelopen donderdag gehouden ledenvergadering. Onder hen enkele zeer sterke spelers zoals oud-lid Raymond Schreurs die in de jaren 2001 t/m 2003 kampioen van de SV Gennep werd. Ook de terugkeer van Freddie Maassen kon worden begroet.

Vanuit Cuijk komen liefst vijf nieuwe spelers naar de Gennepse vereniging, onder andere enkele regionaal gerenomeerde spelers zoals Theo Koolen en Z Savic. Zware concurrentie derhalve voor de regerend kampioen Pierre Voss.

De interne competitie wordt evenals de afgelopen jaren afgewisseld met een rapid- en snelschaakcompetitie. Ook wordt aan de externe Drie Provinciën competitie meegespeeld.

Aanmelding

Nieuwe leden zijn van harte welkom. Zij kunnen zich om 20.00 uur melden in het clublokaal café de Witte Olifant aan de Zandstraat te Gennep en direct aan de kompetitie deelnemen.

Informatie kan ingewonnen worden bij de secretaris, Jan Mooren, tel 517005, mobiel 06-30407904. Voor de contributie hoef je het niet te laten, die bedraagt slechts € 40,00 per seizoen.