Maas- en Niersbode 6 november 2008

GOEDE START SCHAAKVERENIGING GENNEP

De Drie Provinciëncompetitie is op vrijdag 24 oktober 2008 voor SV Gennep van start gegaan en schaakvereniging De Pion uit Groesbeek was de eerste tegenstander.
Aan het 5 bord kwam Thom Buitelaar al snel in zijn partij in de verdrukking en nadat ook de zware stukken van de tegenstander zich met de aanval gingen bemoeien, moest hij het punt aan de tegenstander laten. Veel beter verging het Toon Dekkers aan bord 4, die al vroeg in de partij materiaal voor kwam te staan. Alhoewel hij nog wat goed moest maken, wat de ontwikkeling van zijn stukken betrof, wist hij deze partij keurig naar winst te voeren. Ronnie Rutten bemande het 3e bord en hij kwam geen enkel moment in gevaar. Zijn zwakkere tegenstander probeerde het wel, maar kon niet voorkomen dat Ronnie het punt uiteindelijk naar zich toetrok. Een veel moeilijkere opgave had Ted Noij aan bord 2, waar hij een erg geroutineerde en taaie tegenstander trof. Dankzij geduldig positiespel van Ted wist hij zijn opponent na lang manoeuvreren toch tot opgave te dwingen. Aan bord 1 speelde Mark Stevens een wat saaie, maar wel positionele partij, die ook snel in remise verzandde. Dit bracht het eindresultaat op 3,5 - 1,5 in het voordeel van Gennep, wat een goed begin van deze editie van de Drie Provinciëncompetitie mag heten. Dit is competitie met verenigingen uit Gelderland, Noord-Brabant en Limburg.