Maas- en Niersbode 11 maart 2009

Gedeelde winnaars snelschaakkampioenschap seizoen 2008/2009

Op 19 en 26 februari 2009 werd in het clublokaal van café "De Witte Olifant" om het jaarlijks kampioenschap "snelschaken" van Schaakvereniging Gennep gestreden. Hierbij kreeg elke speler 10 minuten de tijd om de partij uit te maken. Gedurende de twee avonden was het aantal deelnemers wisselend: in totaal deden 16 clubschakers mee.

In 15 ronden, verdeeld over twee avonden, kwamen verrassende uitslagen tot stand. Na de eerste cyclus leek het erop, dat Tim Ariaans met gemak en met grote voorsprong het snelschaakkampioenschap op zijn naam zou schrijven. Immers, met een ongeslagen score van 6 punten uit 7 partijen, lag hij al twee punten ruim voor op naaste concurrent Theo Koolen.

Die voorsprong ebde behoorlijk weg, want Theo wist in de tweede cyclus liefst 7 punten uit 8 partijen te scoren, waar Tim Ariaans slechts 5 punten tegenover kon stellen. Ook Huub van IJzendoorn en Jos Rongen waren goed op dreef in deze 2e en laatste ronde. Huub verzamelde 5,5 punt en Jos liefst 6 punten. Daarnaast wisten Mark Stevens en Freddy Maassen, voortvarend punten verzamelend in de eerste ronde, ook in de tweede ronde goed te scoren. Tim en Theo eindigden daardoor gedeeld eerste en omdat het onderlinge resultaat, beiden wonnen van elkaar, ook gelijk was, werden zij de nieuwe snelschaakkampioenen van het seizoen 2008/2009. De einduitslag is als volgt: 1/2 T Ariaans en Th Koolen 11 punten, 3/4. Jos Rongen en Mark Stevens 10 pt.,5. Huub van IJzendoorn 9 pt., 6/7. Zlatan Savic en Freddie Maassen 7,5 pt., 8.Jozef van de Hoek 6 pt.9.Ronnie Rutten 5 pt., 10.Ted Noij 5 pt., 11. Jan van der Pijl 5 pt., 12.Raymond Schreurs 4 pt., 13. Christiaan Drissen 4 pt., 14. Wim Vervoort 2 pt., 15. Toon Dekkers 1 pt. en 16. Thom Buitelaar 0 pt..

Verslag: Wim Vervoort