Maas- en Niersbode 14 november 2009

Schaakvereniging Gennep aan kop 3-Provinciëncompetitie

Na 2 uitwedstrijden bezetten de schakers uit Gennep de eerste plaats in de 3-Provinciëncompetitie. In het eerste duel bleven de gastheren uit Boxmeer met lege handen achter. Weliswaar moesten Theo Koolen en Ronnie Rutten de eer aan hun tegenstanders laten, maar Christiaan Drissen, Jozef van den Hoek en Mark Stevens zorgden uiteindelijk voor het binnenhalen van de volle buit. Boxmeer-Gennep 2-3.

Gesterkt door deze overwinning trokken onze schaakridders voor het tweede treffen afgelopen dinsdag naar Bergen. Theo Koolen was duidelijk op eerherstel uit. Al snel dwong hij z’n tegenstander op de knieën en zorgde voor het eerste Gennepse puntje.

Ondanks hevig verzet van taaie Ton Verwaayen, walste zijn opponent op z’n doel af: winst!

Marius van den Hoogen was deze avond meedogenloos: ondanks beperkte bedenktijd gaf hij z’n tegenstander een lesje aanvalsschaak en bracht daarmee de Gennepse ridders weer aan de leiding.

Ron Beumer werd bijna slachtoffer van z’n roekeloosheid. Gelukkig overzag opponent hoe hij de doodsteek had kunnen toebrengen, waarna besloten werd het punt te delen.

Tenslotte Ted Noij; hij verliet zoals zo vaak, als laatste het strijdtoneel. Met nog slechts 56 seconden op de klok dwong hij ridder Jos Rongen op de knieën. Opnieuw winst voor de Gennepse roofridders: Bergen-Gennep 1,5-3,5.

De stand na 2 wedstrijden:

vereniging

gespeeld