Maas- en Niersbode 21 september 2010

Nieuw seizoen Schaakvereniging Gennep

Een frisse start voor de Gennepse schakers: na recentelijke omzwervingen is de club weer neergestreken in Hotel de Kroon. Een prachtige ambiance met de grandeur van het schaakspel, waar in het verleden al vele partijen gespeeld werden.

De competitie begon direct met een aantal verrassingen. Marius van den Hoogen was de man in vorm. In een geweldige partij legde hij Theo Koolen het vuur aan de schenen en haalde een knappe remise tegen de regerend kampioen. Dat hij de zwarte stukken hanteerde deerde hem niet, al snel greep hij duidelijk het initiatief en won hij een pion. Theo kreeg geen poot aan de grond en moest lijdzaam toezien hoe Marius een voor hem steeds betere stelling op het bord kreeg. Uiteindelijk ontstapte Theo via een eeuwig schaak aan een nederlaag. Marius zette zijn goede begin voort in de partij tegen Ron Beumer. Wederom dwong hij met sterk spel een remise af tegen een op papier sterkere tegenstander.

Het waren de enige remises in een levendige seizoensopening. Josef van den Hoek won zijn eerste partij met prachtige offers en paardvorkjes, maar kwam later net tekort tegen Piet Ermers in een enerverende partij. In de overige matches waren er weinig verrassingen te noteren. De meeste favorieten wonnen hun partijen, al moest er vaak flink voor worden gestreden.

Geinteresseerden in schaken zijn van harte welkom om eens vrijblijvend te komen kijken of een partijtje te spelen. Er wordt op donderdagavond vanaf 20.15 uur gespeeld in Hotel de Kroon, Markt 11 in Gennep. Of bezoek onze website: www.schaakvereniginggennep.nl