Maas- en Niersbode 9 november 2010

Gennepse schakers starten overtuigend!

Schaakvereniging Gennep startte donderdag 21 oktober het nieuwe drieprovinciënseizoen op wel zeer overtuigende wijze. Misschien na het kampioenschap van het afgelopen seizoen niet zo verrassend, maar toch.

Onze gasten uit Bergen kwamen er niet aan te pas, hoe hevig ze zich ook verzetten. Al heel snel bracht Thom Buitelaar het eerste punt binnen. Tegenstander Guus vd Meer zat te snurken, naar eigen zeggen, zag geen oplossing meer v oor z’n problemen en gaf op.

Aan bord twee speelde Ron Beumer een gedegen aanvalspartij tegen Harm Denissen. Harm verdedigde niet optimaal, bracht z’n koning daardoor in groot gevaar en kon het aanstaande mat niet meer voorkomen. Daarmee was het tweede punt voor Gennep een feit.

Ook Ted Noij was deze avond erg agressief aan het spelen. Al vroeg in de partij tegen Werner Kolorz offerde hij een loper, waardoor Werner grote moeite had met de ontwikkeling van z’n stukken. Uiteindelijk werd hem dit noodlottig en gaf op. Stand: 3-0 voor Gennep.

Chris Drissen moest diep gaan om z’n puntje biinnen te halen. Hij veroverde met een paar dekselse paardzetten de kwaliteit en bezegelde daarmee het lot van tegenstander Piet vd Deijl. De vierde winstpartij.

Marius vd Hoogen zorgde voor het slotaccoord. In een vlotte aanvalspartij bracht hij opponent Mares v Riswick zo in de moeilijkheden, dat het maken van een fout slechts een kwestie van tijd was. En inderdaad gebeurde het onvermijdelijke. Mares raakte materiaal kwijt en gaf gedesillusioneerd op.

Eindstand: Gennep 5 – Bergen 0

De volgende wedstrijd wordt 19 november in Langenboom gespeeld.