Maas- en Niersbode 9 maart 2011

Schakers Gennep gelijk tegen Wijchen.

Vrijdag 4 maart gingen de 5 mannen van sv. Gennep naar de Zuiderpoort in Wijchen voor het uitduel tegen sv. Het Kasteel. Altijd een moeilijke opgave, zoals ook deze keer weer bleek.

De wedstrijd begon zeer hoopvol: Chris Drissen zette de Gennepenaren al snel op voorsprong door een overwinning op Maarten Kwaaitaal, een groot Wijchens talent. Kort daarna kwam Marius van den Hoogen remise overeen met opponent van Dijk. Toen Ted Noij ook nog een half puntje binnen haalde, al gaf zijn stelling lange tijd hoop op een beter resultaat, bereikten we een tussenstand van 1-2. Uit de resterende 2 partijen moest 1 punt gehaald worden voor de overwinning.

Ron Beumer liet zich op bijna carnavaleske wijze mat zetten in een stelling, waarin hij al materieel voordeel had en bijna alle voortzettingen naar winst zouden leiden. Ben van Cuijk profiteerde gretig van de hem geboden kans.

Alles lag in handen van Theo Koolen. Zijn stelling zag er veelbelovend uit, maar uiteindelijk bleek het niet voldoende voor het volle punt: remise.

Daarmee was de eindstand van 2.5-2.5 bereikt. Een resultaat dat zeker teleurstellend genoemd mag worden. Volgende wedstrijd tegen Boxmeer in eigen huis op 24 maart.