Maas- en Niersbode 12 september 2012

SCHAAKVERENIGING GENNEP OPENT SEIZOEN

Met de jaarvergadering van vorige week donderdag is een aanzet gegeven voor een nieuw schaakseizoen. Zo’n 20 spelers zullen weer acte de présence geven om uit te maken wie het kampioenschap van het seizoen 2012/2013 zal gaan behalen. De schaakvereniging kan zich beroepen op een van zwaarste interne competities in de regio. Met de aanwinsten Andrej Gontsjarenko uit Cuijk en Jaap Woudstra uit Afferden belooft de competitie nog interessanter te worden. Beiden hebben laten zien zeer goed met de schaakstukken te kunnen omgaan. Jaap Woudstra was in het verre verleden ooit kampioen van de provincie Zeeland.

In het vorige seizoen heeft het lang geduurd voordat duidelijk werd wie het kampioenschap zou gaan binnen halen. Dat bleek Theo Koolen te zijn. Of hem dit seizoen dat ook weer lukt is de vraag. Ron Beumer miste het kampioenschap op een haar na. Pierre Voss moest de 3e plaats delen met Ronnie Rutten. Pierre is erop gebrand om het verloren terrein terug te winnen. Ronnie Rutten was lange tijd ook een van de favorieten, maar moest in de finale rondes enkele veren laten. Hij behaalde niettemin een prachtige ereplaats. Maar zoals dat heet nieuwe kansen brengt nieuw geluk. Maar, wat staat er zoal meer op het programma. Behalve de onderlinge competitie wordt ook een rapidkampioenschap gehouden, alsmede een snelschaakkampioenschap. Daarnaast doet een vertegenwoordigend team mee in de Avondbondscompetitie. Belangstellenden voor de schaaksport kunnen op elk gewenst moment instromen binnen de schaakvereniging en direct meespelen met bijvoorbeeld de interessante onderlinge competitie, welke op 13 september begint, elke donderdagavond in Hotel de Kroon aan de Markt te Gennep. Om meer te weten kan worden ingelogd op de website www.schaakverenigingGennep.nl..