Maas- en Niersbode 13 februari 2013

SV Gennep haalt eerste punten binnen

In de derde ronde van de 3-provinciëncompetitie waren de schakers uit Gennep gastheer tijdens de wedstrijd tegen Langenboom. Gezien het feit dat de eerste twee wedstrijden met ruime cijfers verloren waren gegaan, was het van het allergrootste belang om punten binnen te halen. In "de hel van Gennep" in Hotel De Kroon was alles in gereedheid gebracht om onze Langenboomse gasten te ontvangen. De speelzaal was carnavalesk uitgedost, want ook de "alde wieve" zouden deze avond komen opluisteren.Onder de bezielende leiding van plaatsvervangend teamcaptain Ronnie Rutten trok het Gennepse team ten strijde. En al snel werden de eerste resultaten binnengehaald.Het eerste halve punt bracht Ton Verwaaijen binnen. Hij speelde een ruime plusremise aan het derde bord, en dat mag een knappe prestatie genoemd worden.Jan Mooren deelde daarna het punt met z’n tegenstander en dat was ook een juiste afspiegeling van wat er op het vijfde bord had plaats gevonden.Mark Stevens speelde de sterren van de hemel. Met een magistrale mataanval op bord 1 overmeesterde hij z’n opponent en bracht de gastheren daarmee met 2-1 aan de leiding.Ook aan het vierde bord zag het er lange tijd naar uit dat Marius van den Hoogen met een pluspion in ieder geval een halfje zou binnenbrengen. Een onoplettendheid kostte hem echter een stuk en daarmee de partij. Stand 2-2. Alles lag dus in handen van teamcaptain Ronnie. Het leek wel of deze druk en het teamcaptainschap hem vleugels gaven. In het late middenspel overklaste hij tegenstander Eric van de Haar en scoorde het beslissende punt. Eindstand 3-2. Op 22 februari staat de volgende wedstrijd tegen en in Druten op het programma. Vanwege het sterke optreden van Ronnie mag hij tijdens deze wedstrijd het team opnieuw bezielend gaan leiden. Succes!