Maas- en Niersbode 13 februari 2013

Eclatante zege bondsschakers

Voor de Avondbondscompetitie werd afgelopen donderdag in Uden de strijd aangeboden tegen ODI in Uden. Vanwege het carnavaleske gebeuren in Hotel de Kroon werd deze beoogde thuiswedstrijd omgeturnd in een uitwedstrijd. Dat maakt voor schakers niet echt veel uit. Dat bleek ook wel aan de uitslag. Het Genneps viertal kwam terug met een eclatante overwinning van 3,5-0,5. Het moet gezegd de tegenstand was zwak en dat verklaart dan meteen de getoonde overmacht. Tim Ariaans kon al na minder dan een half uur zijn zege binnenhalen.0-1 Ted Noij stond op dat moment al rooskleurig en even daarna kon hij het punt incasseren doordat zijn tegenstander zich tot mat liet voeren. 0-2. Zivoslav Savic vond niet de snelste weg om de partij winnend af te sluiten. Hij toonde wel zijn grote overmacht en wist zijn opponent uiteindelijk murw te spelen. Een kortere weg had tot de mogelijkheden behoord. 0-3. Kampioen Theo Koolen vergaloppeerde zich al snel in de opening door de dame niet zo kuis te plaatsen waardoor hij een onvervalste aanval te verwerken kreeg. Dat kostte hem de kwaliteit en een minder prettige stelling. Omdat zijn tegenstander niet bij machte was de partij tot winst uit te spelen bood hij Theo remise aan wat gretig werd geaccepteerd 0,5-3,5.