Maas- en Niersbode 27 november 2013

SCHAKER JAN VAN DER PIJL VERRAST RONNIE RUTTEN

In de 11e ronde van de onderlinge competitie van Schaakvereniging Gennep heeft schaker Jan van der Pijl voor een daverende verrassing gezorgd door Ronnie (Euwe) Rutten te verslaan. Het was een gesloten partij welke alle kanten kon opgaan. Jan slaagde er evenwel in Ronnie in een gecompliceerde stelling naar een matvoering te voeren. De vorige week heeft de schaakvereniging een nieuw lid mogen begroeten in de persoon van Michael van Ginneken. In zijn partij tegen Huub van IJzendoorn liet hij zien goede weerstand te kunnen bieden in een goed opbouwende partij. De ruimere ervaring van Huub zorgde er echter voor dat hij met de winst ging strijken. Deze week ging het anders. In zijn partij tegen runner-up Marius van den Hoogen tapte hij uit een beter vaatje en wist een mooie remise te bewerkstelligen. Een prachtige opmaat voor de rest van de competitie. Een goede prestatie wist ook Ton Verwaaijen te bereiken tegen Jos Rongen. Hij hield de partij voortdurend in evenwicht welke goed was voor een half punt. Pierre Voss herstelde zich van de nederlaag van vorige week tegen Zivoslav Savic en wist na lange strijd Jozef van den Hoek te verschalken.

Mooie strijd was er te zien in de partij van Huub van IJzendoorn tegen Chris Drissen. De eindstrijd met een doorgebroken pion leverde Chris de zege op.

De overige uitslagen: C.Roland-R. Beumer 0-1, Z.Savic-Th.Noij ½- ½ , J.Mooren-T.Ariaans 0-1. P.Ermers: 1 punt door bye.

C Roland

R Beumer