Maas- en Niersbode 12 november 2014

3-Provinciëncompetitie weer van start.

Dit seizoen is de organisatie van de 3-provinciëncompetitie in handen van de Gennepse schaakvereniging. Een tiental teams uit Brabant, Gelderland en Limburg neemt deel. De competite zal in mei worden afgesloten met een grootse schaakavond in ons clubhuis "De Kroon" op de markt.

Inmiddels zijn reeds 2 wedstrijden gespeeld. Beide waren uitwedstrijden voor de Gennepenaren. In Boxmeer werd stevig uitgehaald: de gastheren werden met 0,5-4,5 aan de zegekar gebonden. Deze monsterzege leverde Gennep de koppositie op na 1 wedstrijd. De pret zou echter van korte duur zijn. In het tweede duel wachtte ons het altijd sterke team uit Langenboom. In een spannende wedstrijd haalden de mannen van de thuisploeg de winst binnen, 3-2. Daarmee is Langenboom opnieuw koploper na 2 wedstrijden. Gennep staat op een gedeelde 4e plaats.

Op 20 november spelen we een thuiswedstrijd tegen Beuningen.